Wednesday, March 23, 2011

Result SPM

Hari ini keputusan SPM keluar.Berapa ramai yang akan terbabas? Berapa ramai yang lulus excellent?Kalau result nampak tak boleh pergi, lari kerja kilang.Budak budak yang ada maruah, motivasi lebih sambung Form 6.  

Tahun 2004 dulu result SPM aku pergi ambil pukul 8 pagi. Semangat!

Aplly cuti kerja part time Pizza Hut aku hentam kasi seminggu. Semangat!

Bangun awal, solat subuh awal, kemudian tahan tak tidur-tidur. Semangat!

Budjet pergi awal boleh balik awal segan jumpa cikgu-cikgu. Sikat rambut kemas-kemas, pakai baju hansome hansome, gerak ke sekolah. Motosikal aku basuh semalam semata-mata untuk hari bersejarah ini. Semangat!

Pukul 8 pagi tepat, aku muncul di depan muka sekolah.Hampa, awal lagi kata kerani pejabat. Disusuli pukul 8.45 pagi, sia sia lagi. Member sekelas sound ke aku time selisih di kantin. Pukul 10 pagi baru keluar result rupanya.Ceh! 

10.01 pagi.

Keadaan dalaman aku menjadi tidak stabil!Berdebar-debar rasa hati, berombak ombak, jiwa tak tenteram, jantung bergedup pantas, tangan menggeletar.

Makan roti canai awal pagi tadi pun semput. Aku berlakon tenang. Kemudian aku hulur kan tangan. Terima result dari bukan guru kelas aku (guru kelas pregnant), aku pegangg erat erat, aku belek, ushar rapat rapat dengan penuh minat dan semangat!

Alhamdullillah!Getus aku dalam hati sambil senyum kambing.

Belakang, Fikri perli dan ketawa berdekah-dekah gila tak ingat ke aku!

''Patut datang awal sangat!''