Sunday, September 25, 2011

Google (Ms Chan)

Hari ini dengan penuh bermotivasi dan beperasaan riang ingin aku mengisahkan sebuah cerita. Ceritanya berbunyi begini. Kejadian minggu sudah.

Ms Chan yang berusia dalam lingkungan 40 an yang asyik melakukan tugasan rutinnya  rupanya memasang telinga mendengar perbualan Aku, Tum &  Shaiful. Meja beliau yang bersebelah meja Tum  memudahkan niatnya itu. Aku dan Shaiful yang baru selesai makan tengah hari rancak berbual di meja Tum

Untuk makluman pencinta Blog ini, Ms Chan adalah senior officer di tempat aku bekerja dan gajinya menjangkau RM7k sebulan. Beliau boleh aku gambarkan sebagai seorang yang sangat bertanggungjawab dengan tugasannya dan sangat arif dengan selok belok bidang  tugasnya serta mahir dalam menguruskan bahagian khidmat pelangan dengan jayanya. Beliau juga fasih berbahasa melayu, bahasa orang puteh dan bahasa bakunya.

''Tum, bila nak ambik iPad2, hari tu cakap nak angkat satu. Bonus 3 bulan Dato' Seri bagi tak kan dah habis kot.'' 

''Tengah survey-survey,berapa RM boleh dapat sekarang ek?''

Perbualan Tum dan Shaiful terhenti di situ sebelum aku menyampuk.

''Goolge la Tum.''

Ms Chan yang dari tadi hanya membisu tiba-tiba keluar dari kepompong membisu tersebut dengan kata-kata indah.


''Google tu kedai dekat mana?Aku pun nak angkat satu iPad2.''


Lantas, aku pun berpura-pura sakit perut lalu pergi ke rest room.

No comments: