Tuesday, August 30, 2011

Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir Batin!

Kejadian di malam raya tahun ni memang membuatkan aku berdebar-debar serta bingung.

Aku yang sibuk mengambil wuduk untuk bersolat agak kelam kabut melihat jam dinding yang sudah menjangkau angka 8.10 malam.

Entah kenapa solat aku merewang entah ke mana tapi yang pasti persoalan aku tetap satu, esok raya kah?Aku timbul kan persoalan untuk aku jawab di dalam hati. Kebiasaanya Y.M. Engku Tan Sri Dato Sri Ibrahim bin Engku Ngah akan mengupdate seluruh rakyat Malaysia di kaca TV time time macam ni lah. 

Usai memberi salam dan doa ringkas tangan aku mencapai hanset langsung menaip patah-patah perkataan. Mesej di hantar ke Cik Ami.

''Comfirm ke esok raya?''

Tak lama selepas tu Cik Ami pun membalas dengan rasa angkuh.

''Yup!''

''Ek, comfirm ke?Tahu mana?Dah kuar kat TV ke?''Soal aku lagi bertubi tubi tanpa belas kasihan minta kepastian.

''Teeettt teetttt''.Hanset aku berbunyi lagi menanda mesej masuk lagi.Cik Ami dengan rasa rendah diri dan cool membalas.


''Pak  cik penyimpan mohor tu mesej Ami tadi''


Rasa sayu pulak Takbir raya tahun ini.

No comments: