Tuesday, November 30, 2010

Hujan

Sekarang musim hujan.

Pergerakan aku agak terbantut.Begitupun tentatif harian aku tetap statik.Agak bosan. Baju hujan RM29.00 masih aku tunda pembeliannya.

Tiba di Pengkalan Sultan Abdul Halim (Butterworth Ferry Terminal) agak lewat, sah-sah lewat sampai office,
Pergerakan dan penjadulan feri yang sangat baik membuatkan aku panas hati. Aku disapa seorang uncle cleaner berbangsa India berusia 50-an.Di tangannya sebatang penyapu dan pengaut sampah. 


Sambil bekerja dia mengomel.Resit tol bersepah di atas tar jalan.

Uncle :   Hari-hari sapu,sampah hari-hari ada.Banyak.( sambil dia memaki hamun sendirian,yang pasti bukan aku)

Aku tersengih membisu sambil resit tol masih aku simpan di tangan.Uncle tadi masih mengomel langsung meneruskan kerjanya.Feri tiba.10 minit untuk sampai di Bangunan Sri Weld.

:- Nyaris-nyaris je aku nak buang resit tadi.

2 comments:

Anonymous said...

p/s : jangan buang sampah merata rata ;)

manismanis said...

jangan lupa pakai baju hujan ;)