Friday, November 18, 2011

Helikopter

Kereta tayar belakang 2 2 biji dah botak. Pastu enjin berbunyi bising je, tingkap auto pun dah tak auto dah, minyak hitam kerja menitik je.Econ pulak sampai tahap berhaba!

Demikian luahan hati Shaiful, rakan sekerja aku kepada aku mengenai luahan hati isterinya mengenai kereta milik isteri yang sepatutnya tiada lagi di muka bumi ini.

''Habis, hang kata apa?Ada rancang nak ambik kereta baru ke?Soal aku sambil menunjukkan minat.''
Mana tidaknya, rancangan belian Toyota Vios J dah tertunda berbulan-bulan. Aku yang kadang-kadang bosan dengan kerenah 'nak beli tapi tak beli ni' sabar sambil berdoa rancangan suami isteri ini tercapai. 

Shaiful yang paham dengan ekor mata aku yang memintak jawapan untuk persoalan yang aku titip kan sebentar tadi seperti mahu melarikan diri dari persoalan tersebut. Namun jantan sama jantan apa hal sangat nak berahsia. Dengan lantang beliau menjawab..


Tak ada la, aku suruh dia sabar nanti aku beli helikopter!

Aku terus berambus pergi buang angin!

No comments: